Chmarow proponuje Wierze rolę w swoim nowym filmie, dzięki czemu odzyskuje ona wiarę w siebie, budzi się w niej ponownie "artystyczna dusza". Ale ta przypadkowa znajomość wywrze ogromny wpływ także i na Chmarowa. Oboje bohaterowie dzięki swojemu spotkaniu przeżyją wewnętrzną przemianę, której pod wpływem wspólnej pracy na planie filmowym i rodzącego się uczucia ulegają. Sztuka Giennadija Mamlina to melodramat trochę w czechowowskim stylu - jest w nim miejsce i na lirykę, i na humor. To także sztuka o sztuce, o budzeniu się w ludziach "artystycznych dusz", o kroczeniu drogą swojego powołania. Tytułowe "dzwony" to, jak mówi Chmarow do Wiery "... coś, co rzuca czar na człowieka. To coś wiecznego. Jak woda i ogień. Jest pani wędrowcem przemierzającym stepy. I nagle gdzieś tam zza pagórków rozlega się dźwięk - niski, gęsty, ciężki. Bo wkroczyła pani nie do miasta, ale do świątyni, która nosi imię Sztuka. Sztuka, której każdy przechodzień wkraczający pod jej sklepienia przynosi w ofierze całe swoje życie". [PAT]
A↗
B↴
Autor sztuki: Giennadij Mamlin (Геннадий Семёнович Мамлин)
Tytuł oryginalny: «Колокола»
Przekład: Jerzy Koenig
Produkcja: 1987
Premiera TV: brak informacji (zobacz Notatki)
Reżyseria:
Muzyka:
opracowanie muzyczne
Obsada:
Wiera Pietrowna
Sergiej Konstantynowicz Chmarow
Notatki:
Według niepotwierdzonej informacji premierowa emisja telewizyjna spektaklu nastąpiła w połowie listopada 1987 roku.
04.190618
(POL) polski,
- BRAK ILUSTRACJI -
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz